Moje zkušenost s hledáním osobního bankovního účtu

Podělím se zde o svou osobní zkušenost s hledáním nového běžného bankovního účtu, při které jsem se i trochu snažil zamýšlet nad pravidly fungování dnešního finančního světa z pohledu laika. Dokážeme se dnes ještě bránit marketingovému působení? Existuje stále prostor pro vlastní názor navzdory miliardám vynakládaným finančními institucemi na svou reklamu?

Hledání osobního účtu není až tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Ale dá se to zvládnout – především když se člověk trochu obrní proti působení agresivních reklam. Mou představou ideálního účtu je pak běžný účet bez poplatků s flexibilním internetovým bankovnictvím a solidním zabezpečením proti možným hackerským pokusům.

Přínosná je rovněž i varianta, kdy vedení osobního účtu u banky zvýhodňuje podmínky poskytování dalších u ní nasmlouvaných finančních produktů.

Zadarmo nebo ne?

Nic není zadarmo, aneb jak říkaly naše babičky: “Ani kuře zadarmo nehrabe”. Ale je možné, že by něco přece jen zadarmo existovalo? Jo – jenže v mnoha případech to bývá spojené i s nějakým nechtěným, ale povinným doplňkem, kterého se nelze posléze zbavit. U bank například už standardně očekáváme skryté poplatky, jimiž budou takzvané benefity následně kompenzovány.

Zjistil jsem ale zajímavou věc.Když například důsledně vyhledáváte banky, které nabízí nezpoplatněné služby, můžete tímto způsobem získat cca 2 000 Kč. A ty se dají využít samozřejmě mnohem smysluplněji, než je věnovat jako zbytečné poplatky bance. I z malých kapek vzniká nakonec moře vody.

Navzdory reklamě

Účinná obrana proti reklamě neexistuje, ale prvním krokem jejího budování je připustit si její vliv. Ti lidé, kteří se domnívají, že jejich pádný úsudek nemůže nic ovlivnit, se nakonec mýlí nejčastěji. Proč? Jsou příliš sebejistí a tím ztrácí potřebný nadhled. Pokora ve věci schopnosti formování vlastního nezávislého úsudku dovede nakonec člověka nejdál. Přiznám-li si, že jsem po většinu svého bdělého času pod reklamní palbou, kterou můj mozek registruje hned několika smysly, mohu paradoxně nahlížet realitu více uvolněně.

Dalším krokem je dle mého soudu krátká reflexe, které reklamní slogany a doporučení se mi vybavují nejvíce. Na ty je pak třeba si dávat největší pozor, protože příklon k nim může být více než u jiných variant ovlivněn silou návyku, kterou vytváří naše nepřetržitě informace pojímající podvědomí. Vedle reklamou chvalně vybarvených produktů pak ty skutečně kvalitní mohou působit pouze jako nevýrazné chudobky, což je pochopitelně jen na škodu.

Existuje dobrý tip?

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Jako zajímavá volba se mi například jeví i využití služeb mBank. Její mKonto je variantou, která je z pohledu klienta skutečně velmi nízkonákladová, jak je mBank, která účet poskytuje, obvykle nazývána. Vedení bankovního účtu se odehrává zcela bez poplatků. Stejně tak jako nejsou zpoplatněné výběry z tuzemských bankomatů a zahraničních při výběru minimální částky 1 500 Kč. Všechny příchozí a odchozí platby v rámci České republiky, trvalé příkazy, inkasní platby a platby SIPO jsou zde rovněž gratis.

Zdarma je možné i vkládat na účet peníze v hotovosti, prostřednictvím vkladových bankomatů. Nezpoplatněný je i expresní převod mezi jednotlivými mBank účty. Výhodou mKonta je i to, že zde funguje přehledné internetové bankovnictví a intuitivní mobilní aplikace. K mKontu lze současně zřídit i další finanční produkty, kterými jsou až čtyři spořicí účty eMax, nebo mSpoření. Zřídíte-li si navíc mKonto do konce prázdnin, je vám automaticky poukázán i cestovní šek ve výši 100 EUR. Ne že bych to byl využil, ale příjemná změna – banka něco pro změnu dává mně 🙂

penize

Jedině online!

U běžného účtu je pak podle mě nezbytným parametrem operativní přístup k němu. Ten může být zajištěný internetovým bankovnictvím či mobilní aplikací, která bude hladce fungovat na různých typech telefonů a tabletů.

Já osobně preferuji i celý proces zřízení bankovního účtu online cestou – žádost vyplním formou webového formuláře a následně odešlu skeny požadovaných identifikačních dokumentů.

Některé banky nelitují peněz vynaložených na vyslání kurýra, který za vás doručí originály listin a ušetří vám tak čas strávený cestou na kamennou pobočku či na poštu. Takových gentlemanských drobností si cením, ale nesmí se jejich pozitivnímu fluidu na druhou stranu příliš podléhat. I to je součástí rozsáhlé marketingové kampaně.

Nízkonákladové banky postupují stále vpřed

Nízkonákladové banky – které jsou na českém finančním trhu relativními nováčky – se stále více dobývají na přední místa v žebříčcích klientských preferencí. Je tomu především zásluhou jejich nízko-poplatkové politiky, která je však často kompenzovaná nedostatkem kamenných poboček. Já jsem však stále více jejich fanouškem.

Podmínky úročení vkladů jsou sice velmi omezené, avšak pro variantu běžného účtu, který je v mém případě pouze tzv. “karmou” neboli “průtokovým ohřívačem”, mi to nevadí. Oceňuji u nich absenci většiny dle mého názoru již dávno zbytečných poplatků. Takže za mě nízkonákladové banky vedou!

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *