Léto ještě nekončí víte, jak si ho užívat bez pocitu těžkých nohou? 8 tipů, které jsou opravdu jednoduché a při tom fungují

Pocit těžkých nohou dovede potrápit, a právě v letních měsících nejčastěji. Ženy postihuje o něco častěji, nevyhýbá se ale ani mladým lidem. Stačí dlouho stát či sedět v jedné poloze a když se přidá horko a k tomu pár delších cest autem, nepříjemné pocity se ještě více zhoršují. Tíha, únava, slabost nohou a někdy i noční křeče jsou způsobeny sníženou schopností žil odčerpat zpět k srdci všechnu přiváděnou krev. Když se problémy stupňují, postupem času se mohou přidat otoky, rozšířené žilky, křečové žíly a kožní změny a z pocitu nepohodlí se stává závažnější onemocnění. Příčiny toho, že se žilní stěna začne rozšiřovat a umožní městnání krve, jsou z části genetické, hormonální, sedavé zaměstnání nebo nutnost dlouho stát. Velká část příznaků jde ale ovlivnit. Je možné výrazně omezit nepříjemné pocity, ale hlavně je důležité se snažit předejít dalšímu vývoji žilního onemocnění.

Jak na to?

1) Léto je čas festivalů, zvykněte si hned od začátku méně postávat a více tančit. Pokud musíte stát při jiné příležitosti, věnujte nohám pozornost a alespoň popocházejte, přešlapujte, pohupujte se v kolenou. Pokud si v nohách uvědomíte nepříjemné pocity, nesnažte se je potlačit, ale naopak rychle něco udělejte pro zlepšení.

2) Je dobré vědět, že pohyb opravdu pomáhá. Práce svalů totiž nutí krev z nohou putovat směrem k srdci, dokonce se tomu říká „svalová pumpa“. Dobrá zpráva je, že není nutný výkonnostní sport, ale stačí svižná chůze, plavání, tanec a jiný pohyb, při kterém se malou silou zapojují lýtkové svaly. Vyhýbejte se sportům, při nichž dochází k otřesům.

nohy

3) Při dlouhém stání i sezení musí krev z dolních končetin téci proti gravitaci. Úlevu přináší, když gravitaci využijete opačným směrem a nohy si občas dáte do vyšší polohy. V kanceláři možná zaváháte, než si dáte nohy na stůl, jde ale o zvyk, který by pomohl chránit zdraví i většině vašich kolegů a jistě jde provádět s určitou elegancí.

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

4) Udělejte si svůj rituál před spaním – v poloze vleže napněte nohy, důkladně protáhněte špičky nohou a kružte kotníky. Cvik si upravte podle vašich pocitů tak, aby se nohy opravdu zbavily napětí nahromaděného za celý den. Možná vás překvapí, že se pak lépe i spí. Pomáhá také zvyknout si na spaní nohy mírně podložit.

5) I když nefandíte otužování, na závěr sprchování nohy překvapte studenou vodu (nebo alespoň vlažnou). Chlad stáhne žilní stěny, zvýší v nich napětí, a to nahromaděné tekutiny donutí navrátit se k srdci.

nohy_2

6) Pitný režim a zájem o zdravou stravu působí obecně blahodárně. Pocit těžkých nohou příznivě ovlivňují přípravky a doplňky stravy s obsahem flavonoidů. V lékárně se zeptejte např. na přípravky s Aescinem, což je extrakt z Kaštanu koňského. Tento výtažek pomáhá snižovat pocit těžkých nohou a podporuje dobrou cirkulaci krve v drobných cévách. Mobivenal micro, doplněk stravy obsahuje zmíněný Aescin (extrakt z Kaštanu koňského), který napomáhá při pocitu těžkých nohou a podporuje dobrou cirkulaci krve v drobných cévách.

7) Na botách záleží. I ty pohodlné mohou být krásné a zajímavé, stačí vzít vaše nohy v úvahu při výběru a představit si množství času, který v botách budete trávit. Pokud je nutné obout něco, u čeho vám je jasné, že není ideální (např. úzké s vysokým podpatkem nebo jinak nepohodlné boty), občas je zujte a nohy rychle procvičte – třeba stoupáním na špičky.

8) I když jsou problémy zpočátku velmi obecné, je dobré je konzultovat u praktického lékaře, zvláště, pokud některý z vašich příbuzným onemocněním žil trpí.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *