Když jde hubnutí skoro samo

S přicházejícím létem nejedna z nás řeší svou postavu a trápí se nějakým tím kilem navíc. Často v takových situacích saháme po různých dietách, kterých je poslední dobou velké množství. Skoro ze všech časopisů na nás koukají a slibují nám, že se zbavíme kil skoro nenásilně a hlavně v krátké době. Která z nás by občas něčemu takovému neuvěřila a nepodlehla? Některé řeší diety jen občas, jiné z nás to už berou skoro jako normální věc…Ať už to s dietami máte jakkoliv, je velmi důležité dbát na vyváženou stravu. Jelikož je kolem nás mnoho typů diet rozhodli jsme se vás zasvětit alespoň do dvou z nich, které jsou stále více oblíbené. Patři k nim dělená strava a Dukanova dieta.

 


Rozdělte si potraviny

 

Dělená strava je založena na tom, že potraviny, které konzumujete, nekombinujete v jednom chodu se škrobem, bílkovinami a kyselým ovocem. U dělené stravy jde hlavně o úpravu jídelníčku a poté i celého životního stylu. Principem hubnutí s dělenou stravou je rozdělení potravin do 3 skupin. První skupinou jsou bílkoviny, druhou sacharidy a třetí nazýváme neutrální skupinou. Je důležité tyto skupiny při konzumaci oddělit, protože potraviny, které obsahují hodně bílkovin, potřebují pro své dobré trávení nízké ph a tím pádem hodně kyselé prostředí a u sacharidů je to přesně naopak. Při smíchání těchto látek nedochází k optimálnímu rozkladu. Neutrální skupinu potravin tvoří tuky a mléčné výrobky a ty můžete konzumovat buď samostatně, nebo ji kombinovat libovolně s oběma skupinami. Bílkovinné potraviny se dělí na skupinu živočišného a rostlinného původu. K bílkovinám živočišného původu patří maso, ryby, mléko a mléčné výrobky, jogurty, sýry, kefíry a vejce. K rostlinným patří sója, výrobky ze sóji a tofu. Sacharidová skupina dělené stravy je tvořena především rostlinnými potravinami. Z těchto potravin se snažte zredukovat sacharózu – jednoduché cukry. K doslazování volte med, nebo javorový sirup. V neutrální skupině potravin se pak nacházejí potraviny, které tvoří přílohu jednotlivým skupinám. Patří zde například různé typy olejů, veškerá kořenová zelenina, saláty, oříšky, bylinky a celá řada dalších potravin. Jídelníček dělené stravy může být opravdu pestrý s konzumací velkého množství zeleniny i ovoce. Ovšem opakující se detoxikace může být v týdenních intervalech velice omezující, což může být u této redukční diety bráno jako negativní. Při této dietě se doporučuje nekouřit, vyhnout se stresu a negativním myšlenkám, které mohou být kyselinotvorné.

 

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

dukanova-dieta

 

Chytrý pan Dukan

 

U Dukanovy diety se nejen upraví vaše stravovací návyky, zhubnete, ale také si snížení váhy udržíte. Od roku 2000, kdy se stala Dukanova dieta populární je stále vyhledávanější dietou po celém světě. Tato dieta se vyznačuje vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem tuků i sacharidů. Jídelníček Dukanovy diety je sestaven hlavně z bílkovin a ze zeleniny. Hlavní výhodou Dukanovy diety je to, že můžete jíst tolik, kolik chcete ze seznamu povolených sta potravin. Během této diety nejste hladová, protože můžete jíst jakékoliv kombinace jídel, v kterémkoliv čase. Nemusíte nijak vážit potraviny a ani počítat kalorie a přesto budete mít dostatek bílkovin, které jsou zdrojem energie a díky nimž nehubnete ze svalů, ale z tuků. A teď vám prozradíme to tajemství, redukční Dukanova dieta je založena na 4 fázích. První fáze – útočná je velmi radikální a můžete během ní jíst hlavně masité pokrmy. Tělu tak chybí dostatek vitamínů a ty byste mu měly podávat v umělé formě. V druhé výletní fázi se střídají čistě bílkovinné dny s bílkovino-zeleninovými dny. Třetí fáze se nazývá konsolidační a nastává tehdy, pokud jste se dostala na svou požadovanou hmotnost. Definitivní stabilizace nastává ve čtvrté fázi Dukanovy diety a zde máte naprostou volnost ve stravování, do jídelníčku zařadíte pouze jeden den bílkovinný. Dieta podle Pierra Dukana vám nezaručí extrémní výsledky v krátkém čase, ale slibuje, že pokud se budete řídit pokyny, dosáhnete své vysněné hmotnosti. Nevýhodou této diety je však nedostatek konzumace ovoce a zeleniny a případný jojo efekt.

 

Vyberte si dietu, která vám padne jako na míru a hubnutí nebude otrava. Pokud se chcete dozvědět více o dělené stravě nebo Dukanově dietě, podívejte se na web o dietách a hubnutí www.dietyahubnuti.cz, kde se dozvíte mnohem více nejen o dietách, ale také o zdravém stravování. Navíc zde získáte inspiraci pro jídelníčky při hubnutí i mnoho dalších rad a tipů.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *